Deel dit artikel
-

Consumentenbond: Bunq aantrekkelijk voor oplichters

De Consumentenbond constateert dat de manier van werken van Bunq de online bank aantrekkelijk maakt voor criminelen. De Consumentenbond roept Bunq op meer te doen om consumenten te behoeden tegen oplichting.

De meeste banken in Nederland maken gebruik van de IBAN naam-check. Dat houdt in dat als een consument geld overmaakt naar een bepaald persoon of bedrijf, maar het rekeningnummer niet bij die naam hoort, hij een waarschuwing krijgt. Maar Bunq gebruikt dit systeem niet.

Ook de veelheid aan IBAN-nummers die klanten krijgen, maakt de bank vermoedelijk aantrekkelijk voor oplichters. Iedere klant krijgt er standaard 25.

Bunq zegt fraudebestrijding wel degelijk serieus te nemen en accounts te blokkeren wanneer het oplichting vermoedt. Molenaar: ‘Dat is mooi, maar het is wel de put dempen als het kalf al verdronken is. Wij vinden dat Bunq meer moet doen om oplichting te voorkómen. Zoals een naam-nummer controle invoeren.’

Deel dit bericht

1 Reactie

sm

Bunq hebben de mensen zomaar geblokkeerd net als ik en zij pikken onze geld af en nooit meer terug geld aan ons om overmaken.
Ik vertrouw bunq niet meer en ik raad jullie niet meer bunq rekening openen maar N26 bank of anders.

ik wil jullie even waarschuwen…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond