Deel dit artikel
-

Consumentenbond en providers starten afhandeling telefoonclaim

De Consumentenbond en ConsumentenClaim hebben met KPN, Tele2, T-Mobile, en Vodafone overeenstemming bereikt over de details van de tegemoetkomingsregeling voor consumenten waarbij de prijs van het toestel niet afzonderlijk vermeld stond in het contract.

De Consumentenbond en ConsumentenClaim waren sinds 2018 met de telecomaanbieders in gesprek over een tegemoetkoming voor consumenten naar aanleiding van twee uitspraken van de Hoge Raad. Die oordeelde in 2014 en 2016 dat mobiele telefoons die als ‘gratis’ werden aangeboden, niet gratis waren, maar dat het in feite ging om koop op afbetaling en consumentenkrediet.

In totaal hebben ruim 50.000 mensen zich voor de claim gemeld. Of en hoeveel consumenten terugkrijgen, hangt onder andere af van het abonnement en varieert van enkele tientallen euro’s tot een paar honderd euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond