Consumentenbond en stichting CCC in actie tegen Booking.com

Stichting Consumenten Competition Claims (CCC) en de Consumentenbond starten een collectieve actie tegen Booking.com. Zij willen dat Booking.com stopt met het misbruiken van zijn macht, het beperken van de concurrentie en het misleiden van consumenten. Ook vragen zij Booking.com om een schadevergoeding voor consumenten. Consumenten kunnen zich per direct aanmelden voor de claim.
Consumenten betalen volgens de organisatie al jarenlang te veel voor hun hotelkamers. Uit eigen onderzoek blijkt dat Booking sinds januari 2013 concurrentieregels en consumentenrecht schendt. ‘Via illegale afspraken en gedragingen zorgt Booking.com ervoor dat hotels geen lagere prijzen en betere voorwaarden kunnen aanbieden. Verschillende Europese toezichthouders hebben ook al vastgesteld dat Booking.com onrechtmatig handelt.’
Alle consumenten die vanaf 1 januari 2013 minimaal 1 keer een hotelkamer hebben geboekt via Booking,com hebben schade geleden. Zij kunnen zich aanmelden voor de claim. Dit geldt ook voor consumenten die hebben geboekt via andere websites voor online hotelboekingen, zoals Agoda en Expedia. Of via de website van een hotel zelf. Ook die consumenten zijn de dupe van het onrechtmatig handelen door Booking.
De geleden schade is voor elke consument anders, afhankelijk van het aantal boekingen, de kamerprijzen en bestemmingen. De schade kan uiteenlopen van tientallen tot enkele honderden euro’s per consument. In totaal gaat het voor alle Nederlanders samen om honderden miljoenen euro’s aan schade.
CCC voert de actie tegen Booking.com. De Consumentenbond steunt CCC en verzamelt en registreert consumenten die mee willen doen aan de Booking Claim. Leden en niet-leden van de Consumentenbond kunnen zich aanmelden voor de claim via de website van de Consumentenbond. Deelname aan de claim is op basis van ‘no cure no pay’. Bij succes dragen consumenten maximaal 25 procent af van het voor hen behaalde resultaat.

Screenshot
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Wilma Bakker - Booking. Com
jaren lang geboekt hoe schade claimen