Deel dit artikel
-

Consumentenomzet Wehkamp naar 783 miljoen dankzij Kleertjes.com

De consumentenomzet van Wehkamp in het boekjaar 2021-2022 kwam uit op 783 miljoen euro, een groei van 7,3 procent. Die groei heeft het concern te danken aan de acquisitie van kleertjes.com, al wordt de omzet van het onderdeel niet apart vermeld.

De brutowinstmarge steeg naar 33,3 procent in vergelijking met 32,6 procent. De genormaliseerde EBITDA bedroeg 48,8 miljoen, in vergelijking met 59,3 miljoen in het voorgaande jaar. Wehkamp schrijft de daling toe aan de toegenomen krapte op de arbeidsmarkt en daardoor hogere kosten in het magazijnnetwerk, de afsplitsing van de consumentenfinancieringsactiviteiten van Tinka en de extra handelsweek in het vorige jaar.

Wehkamp bedient nu meer dan de helft van de Nederlandse gezinnen. De pandemie heeft de bereikbare markt voor online retail vergroot, waarbij sommige klanten voor het eerst de voordelen van online winkelen hebben ervaren, zo zegt het bedrijf.

Een groter deel van het groeiende bezoek van de website wordt omgezet in verkopen, dankzij de aanscherping van het aanbod en de verdere verbetering van de persoonlijke klantreis. In vergelijking met het boekjaar 2019-2020, waarin COVID nog geen impact had op de verkopen, steeg de consumentenomzet met 31,2 procent.

Het bedrijf is ook gestart met same day delivery voor 95 procent van het productaanbod, waardoor klanten hun aankopen nog dezelfde dag ’s avonds in huis hebben. Bovendien is het productaanbod verder verbeterd.

Het Financieele Dagblad meldt vanochtend dat Wehkamp actief op overnamepad gaat. Het wil jaarlijks zeker één à twee acquisities plegen. Het gaat daarbij om webwinkels.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond