Coolblue gaat zijn vele domeinnamen opruimen

Coolblue gaat zijn collectie domeinnamen uitdunnen. In de toekomst zullen de diverse online webwinkels alleen nog onder de eigen naam bereikbaar zijn. Dat zegt directeur Pieter Zwart in een interview met de Volkskrant.

Volgens Zwart is Coolblue nu zelf een begrip, daardoor is het niet nodig om voor iedere productgroep een apart domein te hanteren. Een half jaar geleden vertelde hij Emerce al een one-domain-strategy te willen gaan varen: “Het is technisch gezien echter een erg complexe en tijdrovende verandering. Ik verwacht wel dat dat binnen nu en een jaar een feit is. We gaan daarbij werken met verticals achter de slash.”

Coolblue verwacht volgend jaar 1 miljard euro omzet te realiseren, overigens wel met inbegrip van de fysieke winkels. In de Volkskrant: ‘Als we ergens een winkel openen – er zijn er nu acht – stijgen de onlinebestellingen in de buurt – je bent zichtbaar. Er zijn nog klanten die het liefst zelf iets afhalen en pinnen of contant betalen. Dan zijn er nog consumenten die graag een expert raadplegen.’

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug