Deel dit artikel
-

Coolblue opent grootste winkel in Amsterdam

Coolblue heeft vanochtend zijn grootste winkel geopend aan de Zuidas in Amsterdam. Half december gaat de overtreffende trap, anderhalf keer groter, open in Den Haag. Inclusief tribune-achtige setting voor live events.

“Vergeet niet dat 96 procent van de bezoekers aan een winkel via onze online shop hier komt”, vertelt directeur Pieter Zwart bij de opening in de hoofdstad. “Mensen komen naar de winkel om te voelen, te kijken, uit te proberen of om hulp te vragen. We bieden hier een klantreisbureau”, lossen problemen op

Coolblue had al een winkel aan de Zuidas, maar er waren signalen dat klanten meer, groter wilden. Niet iedere stad is geschikt voor een XXL-winkel, maar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag voldoen zeker aan die eisen.

De nieuwe winkel met twee verdiepingen is 1.700 vierkante meter groot, vijf keer groter dan de vorige, naastgelegen. Er liggen duizend producten uitgestald en in de magazijnen nog eens drieduizend die de medewerkers op verzoek tevoorschijn halen om ter plekken uit te proberen.

Op de begane grond is een afhaalbalie voor online bestellingen, op de eerste verdiepingen een servicebalie voor acute hulp. Er zijn ‘shop in shops’ van vier fabrikanten: Samsung, Siemens, Nespresso en Apple.

Op 15 december gaat Coolblues negende winkel open, in Nieuw Babylon naar Den Haag Centraal. Directeur Zwart sluit niet uit dat hij over een aantal jaar zal uitkomen op een winkelnetwerk van 25 locaties.

Coolblue boekte in 2017 tot op heden een omzet van 1,2 miljard euro. Over een aantal maanden hoopt hij dat de Franse vertaling van zijn webwinkel is afgerond.

Zwart schat dat hij over een half jaar alle losse internetdomeinen van afzonderlijke speciaalzaken heeft omgeleid naar het hoofddomein van Coolblue.

Opening van de nieuwe winkel met Amsterdams beste Coolblue-klant:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Rodger

Mooi om die ontwikkeling te zien dat van digital only ook de stap naar fysieke winkels gemaakt kan worden als je formule maar klopt. Ik snap alleen de keuze voor Babylon in Den Haag niet, ik was daar vrijdag en buiten Dungelmann om is alles daar leeg en stil, geen enkele winkel heeft het daar overleefd. Ik ben dan ook erg benieuwd waarom de keuze op Babylon is gevallen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond