Deel dit artikel
-

Coosto begint real time rtv-monitoring

Social media-monitor Coosto breidt zijn bereik uit van het digitale domein naar radio en televisie. Bedrijven komen zo te weten waar, hoe en wanneer hun merk of product in de traditionele media wordt genoemd.

In combinatie met het digitale luistervinken van Coosto levert dat een veelomvattend beeld op van hoe een bedrijf in de reguliere digitale, sociale en professioneel geproduceerde media naar voren komt. Daaronder vallen, via een samenwerking met Blendle, ook kranten en tijdschriften onder.

Organisaties zijn hierdoor in staat vrijwel alle media real time te monitoren op naamsvermelding, zoals de eigen merknaam en die van de concurrentie. Die informatie wordt aangevuld met sentimentanalyse.

Voor de uitbreiding naar het rtv-domein wordt samengewerkt met MediaDistillery. Dat is een startup uit de incubator YES!Delft die ook huis houdt in Amsterdam. Het werkt voor de productontwikkeling samen met de TU Delft en TNO.

Foto: Sascha Erni (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond