Deel dit artikel
-

Coosto ‘eerste Nederlandse socialmediamanagement platform met Bluesky-integratie’

Coosto breidt zijn platform uit met een integratie van Bluesky, het snelgroeiende socialmediaplatform dat inzet op openheid, privacy en inhoudelijke interactie. Coosto is daarmee, naar eigen zeggen, het eerste Nederlandse socialmediamanagement platform dat een volledige Bluesky-integratie aanbiedt.

Organisaties kunnen vanaf nu dit kanaal gebruiken om berichten te monitoren, op interacties te reageren en binnenkort ook content in te plannen, allemaal vanuit één centrale omgeving.

Uit onafhankelijk onderzoek 1 blijkt dat de toon op Bluesky gemiddeld positiever is dan op vergelijkbare platforms. Het platform wordt daarbij gekenmerkt door een actieve gebruikersgroep en constructieve bijdragen.

Begin 2025 telde Bluesky al ruim 350.000 Nederlandse gebruikers, met een wereldwijde verwachte groei naar meer dan 50 miljoen gebruikers tegen het einde van het jaar.

“We zien een toenemende behoefte aan socialmediakanalen waar niet bereik, maar betekenis centraal staat,” zegt Toine Verheul, CEO van Coosto. “Met Bluesky kunnen onze klanten zich positioneren in een omgeving die beter past bij hun reputatie, waarden en doelgroep.”

Bluesky is gebouwd op het gedecentraliseerde AT-protocol, waardoor gebruikers meer controle hebben over hun data, algoritmes en moderatie. Bovendien kenmerkt het platform zich door de afwezigheid van advertenties en commerciële algoritmes, gecombineerd met een communitygerichte insteek. Uit data-analyse blijkt dat het gemiddelde aantal reacties per post hoger ligt dan op traditionele socialmediakanalen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond