Deel dit artikel
-

Coosto maakt zoekintensiteit zichtbaar

Coosto maakt voortaan de gemiddelde intensiteit van een zoekopdracht gedurende de dag of week zichtbaar. Zogenoemde heatmaps tonen aan hoeveel berichten op het internet zijn gepubliceerd over een onderwerp naar keuze. Dit stelt organisaties in staat piekverkeer voor de klantenservice te voorspellen.

Een webcareteam kan zien op welke momenten de meeste mensen bepaalde vragen stellen en kan hier zowel de bezetting als de samenstelling van het team op aanpassen.

Touroperators zijn er volgens Coosto bij gebaat te weten vanaf welke maand online wordt gesproken over het boeken van vakanties, biermerken weten graag op welke dagen in de week over drank wordt gesproken en tv-programma’s willen inzicht in hoe laat mensen over hun programma beginnen te praten op social media; dit helpt bij het inplannen van reclamecampagnes.

Coosto heatmaps zijn per 11 december 2014 standaard beschikbaar voor Coosto gebruikers.

Deel dit bericht

1 Reactie

Alexander de Ruiter

Beste Emerce,

Deze functionaliteit is al jaren als standaard component beschikbaar binnen verschillende social media monitoring en webcare oplossingen, zoals bijvoorbeeld OBI4wan en Radian6.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond