Deel dit artikel
-

Corendon Dutch Airlines krijgt tablets aan boord

Luchtvaartmaatschappij Corendon Dutch Airlines krijgt ten behoeve van haar bemanningsleden, zowel pursers als stewardessen, tablets aan boord. Het personeel kan daarmee de passagier beter informeren, passagierslijsten bijhouden en specifieke wensen optekenen. Ook de verkoop aan boord is overzichtelijker gemaakt, waarbij de passagier eenvoudiger kan afrekenen.

Een snellere service aan boord, besparing van papier en verlaging van reactietijden op klantvragen zijn enkele van de voordelen die hiermee worden bereikt, aldus het bedrijf.

De passagiers zullen de tablets (van Samsung) nog niet kunnen gebruiken, maar het zal niet lang meer duren voordat de wetgever het gebruik van dit soort apparatuur gedurende de gehele vlucht toestaat en dat een passagier met zijn eigen apparaat kan communiceren met de crew en zo haar drankje kan bestellen, aldus Coredon.

Het Nederlandse MI Airline uit Hoofddorp – opgericht door voormalige KLM’ers – levert de technologie. Met de MI Airline Android applicatie Connected Crew is het mogelijk om in één oogopslag alle benodigde informatie over de vlucht te raadplegen. Voordelen zijn kosten besparen op onnodig meegenomen catering, efficiënter voorraad beheer, aantal transacties en contacten met de klant verhogen. Het bedrijf rekent een vergoeding van negen tot twintig procent per gebruiker per maand.

MI Airline zegt gesprekken te voeren met een van de grootste luchtvaartmaatschappijen in de VS. Een woordvoerder tegen Emerce: “We laten de keuze van de tablets over aan onze klanten, Connected Crew draait op dit moment op Android, maar iOS komt eraan.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond