Deel dit artikel
-

Corona: 5000 werknemers ontslagen bij reisreus OYO

OYO, het vakantieplatform dat financieel door Airbnb, SoftBank, Grab en Didi op de been wordt gehouden, zet 5000 mensen op straat. Daarmee blijven er wereldwijd nog altijd 25.000 over.

OYO ondervindt zoals alle reisorganisaties problemen door het coronavirus, maar zegt dat de afslanking al langer op de rol stond.

De belangrijkste markt is China en daar ligt de markt zo goed als stil. De meeste ontslagen zijn dan ook in dat land en OYO sluit niet uit dat het nog meer werknemers al dan niet tijdelijk naar huis moet sturen.

OYO heeft ook belangen de Leisure Group, in Nederland vooral bekend vanwege het merk Belvilla.

Ook Nederlandse reisbureaus merken de gevolgen van het coronavirus: consumenten stellen hun vakantieplannen uit. Er wordt zowel in winkels als online minder geboekt.

Deel dit bericht

4 Reacties

Belvilla

Is het niet vanwege corona, dan lopen de mensen bij Belvilla wel vanwege alle interne ellende weg!

Riet klonen - Belvilla

Proberen een gesprek/contact te krijgen met belvilla over de door hen geannuleerde vakantie en het verdwenen geld 583 euro we wilden een andere vakantie boeken op alle vragen geen antwoord en het ergste geen communicatie.
Dit voor een bedrijf wat ons jaren goed geholpen heeft laat nu haar klanten in de kou staan.
Riet en Siem Klonen

Wim - Belvilla

Proberen contact te leggen met Belvilla, niet te bereiken en ze reageren niet op mail of messenger. Heb zelf mijn reis geannuleerd in maart maar wacht nu, 13 juni, nog steeds op terugbetaling van het teveel betaalde. Ze hebben het lef om er een voucher van te maken, deze is echter niet gedekt door het SGR omdat we zelf hebben geannuleerd. Terugbetaling komt blijkbaar niet in hun hoofd op ondanks dat dit niet onder de SGR regeling valt en ze de wet dus willens en wetens overtreden. Heb dus de Vakantieman van Max maar ingeschakeld en we zijn al door ze benaderd..En maandag gaat er een aangifte plaats vinden ivm oplichting en fraude.

Leny Tetteroo - Belvilla

Ook wij proberen contact te krijgen met belvilla, vakantie geboekt en betaald, gewoon in Nederland, Egmond aan zee, 1 week. Na de boeking en betaling geen enkele reactie van Belvilla. Geen mail geen telefoon niet via facebook, whatś app etc. Via de chat bij de nieuwe boekingen krijg je natuurlijk wel contact. Na veel drammen kregen wij daar de informatie dat onze vakantie geannuleerd was omdat er niet betaald zou zijn. Wij hebben op tijd betaald dus dit klopt niet, het recht zetten lukt niet want er is geen contact met Belvilla.
Vraag mij af of wij ooit nog iets terug gaan zieb van het geld. Baal ontzettend en ben heel boos.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond