Creatief bureau Achtung! naar Dentsu Aegis
Dentsu Aegis Network neemt creatief digitaal bureau Achtung! uit Amsterdam over voor een onbekend bedrag. Daarmee wil het van oorsprong Japanse advertentiebedrijf zijn Europese netwerk versterken.
Dentsu Aegis Network bestaat uit bureaus als Carat, Dentsu, Dentsu media, iProspect, Isobar, mcgarrybowen, MKTG, Posterscope en Vizeum. Achtung! komt onder full-service bureau mcgarrybowen te hangen. Dit bureau werkt wereldwijd voor onder meer Intel, Snapple en United Airlines.
Volgens Buschman verdwijnt de grens tussen reclame en content, merkenbouw en conversie, media en technologie. ‘Geen bureau kan alles en tegelijkertijd vragen adverteerders wel om geïntegreerde communicatie- en designoplossingen voor het digitale tijdperk.’
Achtung! werd tien jaar geleden opgericht door Dick Buschman en Mervyn ten Dam en wist grote klanten als Vodafone, Philips, Heineken en Google aan zich te binden. Er werken veertig creatieven.
Buschman blijft betrokken bij het bedrijf en rapporteert aan Julius Minnaar, CEO van Aegis Network Nederland.
Het Achtung team met Julius Minnaar (midden):
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Ivo Wentholt
Mooi jongens, gefeliciteerd!