Deel dit artikel
-

Criteo Amsterdam: focus op grotere klanten

Criteo maakt in de Benelux een transformatie door waarbij het zich meer op grote adverteerders, merken en bureaus gaat richten. De mid-market klantenservice wordt ondergebracht bij collega’s in Barcelona. Er wordt gewerkt met een nieuw, breder productaanbod.

Door een deel van de Nederlandse werkzaamheden naar een ander kantoor over te hevelen, wil directeur Pepijn Breijder zich beter tot de grotere partijen kunnen richten. De verandering is ingegeven door twee ontwikkelingen.

Het technologiebedrijf uit Frankrijk heeft in de afgelopen jaren enorme datasets kunnen opbouwen van online shoppers wereldwijd. Breijder: “Alles is privacy by design. Wij zien intentdata, cross device matching data en de uiteindelijke transactie, en zorgen ervoor dat dat niet tot de persoon herleidbaar is.” Die databakken over intentie en ‘device-identiteit’ zijn waardevol voor adverteerders. Niet meer alleen puur voor retargeting, waar Criteo groot mee werd, maar juist ook om herhalingsaankopen te kunnen voorspellen en nieuwe klanten te werven. Voorspellen in plaats van achtervolgen.

Daarnaast kan het bedrijf de advertentie optie Sponsored Products aanbieden. Dat is een technologie die eind 2016 in huis kwam met de overname van Hooklogic. Multibrand retailers als bol.com en Blokker gebruiken dat om in hun schappen native advertising te tonen. Anders gezegd: productvertoningen waar adverteerders voor betalen tussen de items die de winkels zelf in de schappen leggen.

Breijder: “De focus dit jaar ligt op het groeien van de core business in de Benelux en tegelijkertijd de groei in Sponsored Products begeleiden. Dat gaat een significant deel van de business worden. FMCG aanbieders zijn hierdoor nieuwe gesprekspartners en we zitten door datasamenwerking vaker met de lokale CMO’s aan tafel. In de multiproductwereld waarin we leven moeten vanuit het lokale kantoor minder klanten bedienen en met een hoger serviceniveau.”

“Sinds eind 2017 zeggen we tegen de markt dat wij meer weten over gedrag, intentie en transacties van de consument dan bijv. Alibaba en Amazon. Maar wij maken die data toegankelijk voor zowel grote als kleine retailers.”

Foto: FaceMePLS (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Freddy

The big black box…

Douwe Runne - District Media

Leuk om te zien dat Criteo met klanten meedenkt door oa meer op Loyalty te focussen.
Logische strategie voor Breijder.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond