Deel dit artikel
-

Criteo stapt in exploitatie retailmedia

In een stap om zijn portfolio te verbreden, brengt Criteo een product op de markt waarmee webwinkels geld kunnen gaan verdienen aan reclame-exploitatie op hun websites.

Met het verdwijnen van de retargeting als reclamepraktijk is Criteo uit Frankrijk naarstig op zoek naar nieuwe producten en verdienmodellen. Het eerste nieuwe product uit de koker of Retail Media for Brands. Dat is sinds kort live in Noord-Amerika, waar de online privacyregels soepeler zijn, en zal in de loop van 2020 ook naar Europa worden uitgerold.

Webwinkels en e-commerceplatformen krijgen er een systeem mee in handen om gericht te laten adverteren op hun platformen. Een extra bron van inkomsten. Een consument die een zwembadje zoekt, kan reclame gepresenteerd krijgen over bijvoorbeeld zonnebrandcrème, handdoeken of buitenspeelgoed.

Criteo zegt dat het systeem werkt op basis van first party data. De website geeft daarover echter geen specificaties.

Amerikaanse gebruikers zijn onder meer Best Buy, Macy’s, STaples en Target.

De onderneming schat dat de markt voor online retailmedia ergens tussen de vijftien en 25 miljard dollar groot is wereldwijd.

Foto: xxx (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Dion - Brandley

Slimme manier om 1st party cookie probleem waar Criteo mee zit te omzeilen en zo toch data te verkrijgen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond