Deel dit artikel
-

CupoNation (Rocket Internet) koopt Imbull

CupoNation, een bedrijf van Rocket Internet, koopt het Nederlandse kortingsbonnenbedrijf Imbull, bekend van sites als Kortingscodel.nl en Actiecode.nl.

Met de overname van het zeven jaar oude Nederlandse bedrijf groeit de internationale voetafdruk van CupoNation met zes landen toe tot 24 landen. Ondernemers Jochem Vroom en Jelle van der Bij breidden hun couponsites, gebaseerd op affiliatemarketing, afgelopen jaren namelijk internationaal uit met hun label Flipit.com.

Hoeveel geld met de overname gemoeid is, houden de partijen voor zich. Ook details over de uitkoop van de Nederlandse eigenaren worden niet bekend gemaakt.

Beide bedrijven verzamelen kortingsbonnen van lokale webwinkels en presenteren die op overzichtelijke wijze op hun websites. De kortingsbonnen zijn gratis en zonder registratie verkrijgbaar.

CupoNation uit München, dat in 2012 werd opgericht, is vier jaar jonger dan Imbull maar heeft de financiële, technische en commerciële slagkracht van Rocket Internet achter zich. Daarom is het in staat om op betrekkelijk korte termijn een groot internationaal bereik op te bouwen. De ambitie van de Duitsers is om internationaal marktleider te worden. De Nederlandse overname vormt een stevig fundament onder de realisatie daarvan.

Jochem Vroom: “We hebben allebei hetzelfde doel, ’s werelds grootste platform te worden om mee te besparen. Samen kunnen we nu die visie concreet vorm gaan geven.”

Vroom en Van de Bij blijven de komende jaren aan als directeur over hun activiteiten in de Benelux. Zij krijgen bovendien een adviserende rol bij de leiding van CupoNation.

Flipit wordt opgenomen in de internationale organisatie van CupoNation.

CupoNation is bij Rocket Internet een zogeheten emerging star. Die status krijgt een Rocket-bedrijf als het onderliggende concept zich levensvatbaar heeft bewezen en dat er met gerichte investeringen internationale topposities kunnen worden verworven. Een stap hoger (na concept en emerging star) is de proven winner. Dat zijn bedrijven als Foodpanda, HelloFresh en de niet-Europese zusjes van Zalando.

Dit bericht is 625 keer gedeeld

7 Reacties

Leon Gerrits

Gefeliciteerd Jochem en Jelle! Ik ben erg benieuwd hoe jullie de wereld gaan veroveren met zo’n sterke/grote partij achter jullie. Groeten, Leon

Melanie

Wat een leuk bericht voor de jongens van Imbull. Na Actiepagina de 2de kortingsbonnenwebsite die in handen valt van buitenlandse grootmachten. De ‘slagkracht’ zal zich inderdaad doen versterken. Van de NLse top 3 rest, volgens mij, enkel e-Kortingscode.nl nog. Dan zou zelfs besparen, waar wij Nederlanders zo goed in zijn, niet helemaal meer Hollands zijn. Maar dat is de trend in heel veel branches.

Romano Jennekens

De overname (van Imbull door een andere speler) waarvan je eigenlijk wel wist dat die ooit eens zou komen. Congrats !

Ronald

e-kortingscode? Nooit van gehoord… Melanie is alter ego voor eigenaar van e-kortingscode 🙂

Joris Goossens

Gefeliciteerd mannen!

Annette Verschragen

Wat een geweldige prestatie, heel gaaf, succes verder! Groeten, Annette

John

Met Kortingen.nl proberen we wel voet aan Nederlandse bodem te houden 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond