Daimler investeert in nieuw soort autonavigatie

Automakers Daimler verwerft een belang van tien procent in start-up What3words en integreert de nieuwe navigatietechnologie vrijwel direct in de nieuwe A-klasse.

Dat maakten de partijen gisteren bekend tijdens elektronicabeurs CES in Las Vegas. Hoeveel geld met de investering is gemoeid houden ze voor zich. Wel is duidelijk dat het voor Daimler een strategische participatie is. De technologie van What3words wordt verwerkt in het nieuwe infotainmentsysteem van de A-klasse die dit voorjaar uitkomt.

What3words is een bedrijf uit Londen dat een platform ontwikkelde dat het makkelijker moet maken om een auto naar een bestemming te loodsen. Het verdeelde de kaart van de wereld in vlakjes van drie bij drie meter en geeft de coordinaten daarvan weer als drie woorden. Makkelijk te onthouden, makkelijk te delen en eenvoudig met stem en vinger in te voeren in het navigatiesysteem.

Het systeem kent veertien talen.

Aangezien het een open API-gedreven platform is kan What3words overweg met andere kaart-
en navigatiesystemen, zoals NAvmii, ESRI, Tripgo en dus ook Daimlers kaartendienst. Aan integraties met Google Maps wordt gewerkt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug