Deel dit artikel
-

Dalende abonnementen Xs4All liggen ten grondslag aan nieuw merkenbeleid

Dalende abonnementen hebben onder meer ten grondslag gelegen aan het besluit van KPN om het merk Xs4All uit te faseren. Dat vertelde topman Maximo Ibarra zojuist op vragen van journalisten tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers.

“De belangrijkste overweging is dat we de premiumdiensten van Xs4All breder beschikbaar willen maken,” aldus Ibarra, doelend op onder meer de mate van beveiliging. “We begrijpen de emoties, maar we willen benadrukken dat er voor bestaande klanten niets verandert.”

Ibarra vertelde dat ook hij de discussie is aangegaan met Xs4All klanten op sociale media. “Het is belangrijk dat we uitleggen wat we doen. Maar het besluit is genomen en daarop komen we niet terug.”

Op welke termijn het merk gaat verdwijnen is niet duidelijk. Xs4All telt ongeveer 240.000 klanten. Daarvan hebben er zo’n 50.000 een petitie getekend tegen de verdwijning van het merk.

Veel Xs4All abonnees zijn in de loop der jaren overgestapt naar VodafoneZiggo omdat de provider in hun directe omgeving alleen DSL biedt en dus niet de hoogste snelheden haalt. Wel is Xs4All beschikbaar via glasvezel, maar dat is niet overal verkrijgbaar.

Deel dit bericht

7 Reacties

Ewout Wajer

Raar, 4 jaar geleden hadden ze maar 200.000 duizend klanten. Volgens mij stijgen ze dan.

Jorg

@Ewout

Het beginsel van hoor en wederhoor is om meer dan een reden van belang. Onder andere voor de volledigheid van de waarheidsvinding, dus bij het vaststellen van de feiten. Dit beginsel is een principe en niet alleen in de journalistiek.

Kirsten

Ik heb dit vanmorgen al gemaild naar de auteur van dit bericht, wat er staat is onjuist:
– XS4ALL heeft niet 200.000 klanten, maar 240.000
– Dat Jan Kees de Jager stelt dat het aantal XS4ALL-klanten onder druk is komen te staan doordat ze vast+mobiel willen, is niet waar. Het aantal XS4ALL-klanten is al heel lang min of meer stabiel (!). De stelling was nu juist dat XS klanten die het in een langer verleden verloor aan Ziggo omdat die op de kabel zitten en zo meer snelheid kunnen bieden (de echte reden dat mensen weg gingen bij XS) weer terug kan pakken door zelf ook op de kabelmarkt te gaan, die dit jaar open gaat..

Overige factchecks over de persconferentie staan op http://www.xs4allmoetblijven.nl in het nieuws.

Jan Libbenga (Emerce)

@ Kirsten. Er staat toch al enkele uren 240.000. Verder vraag ik me af of je echt de beschikking hebt over actuele cijfers. ‘Min of meer’ klinkt als een behoorlijk natte vinger.

Kirsten

Ha Jan, dank voor de correctie naar 240.000. En ja: de cijfers zijn actueel. Sinds 2013/2014 vrijwel gelijk gebleven.

Edel

Heb nooit KPN willen hebben is de duurste en ik laat mij niet dwingen mij betalingen na KPN te te sturen pffffff ik gaan dus weg van de toekomstige KPN

bert

Volgens mij is elke daling gevolg van handelen KPN. Ik had X4A, maar in twee jaar van 30 naar 35,00 naar 37,50/maand voor kaal 20/20 internet was me te gortig. 20/20 is inmiddels ook opgedoekt dus nu nog duurder. Draai nu ons huishouden op 4G, om en nabij de 100/50 aan 26/maand. En de 10 weken /jaar dat we op vakantie zijn gaat verbinding mee. Teller bij vast loopt dan gewoon door voor piet snot.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond