Dalende omzet T-Mobile ‘in lijn met de tendens binnen de sector’
T-Mobile Nederland kampte vorig jaar met een dalende omzet. Die ging naar 1,5 miljard euro. In lijn met de tendens binnen de sector, aldus het telecombedrijf.
T-Mobile is er in 2014 wel in geslaagd om de opbrengst per klant te verhogen. De ARPU steeg 4,3 procent naar 24 euro. Daarnaast werd een EBITDA-groei van 27,3 procent naar 630 miljoen euro gerealiseerd, grotendeels door kostenbesparingen.
De klanten van T-Mobile verbruikten in 2014 128 procent meer data dan in 2013, wat leidde tot een stijging van zes procent non-voice revenue.
De uitrol van het nieuwe mobiele 4G-netwerk verloopt volgens plan, zo laat T-Mobile weten. Ruim een miljoen klanten maakt dagelijks gebruik van het mobiele 4G-datanetwerk en dit aantal zal in 2015 naar verwachting in rap tempo blijven stijgen zodra T-Mobile landelijke dekking heeft.
Met de verkoop van Simpel en de stopzetting van MTV Mobile gaat T-Mobile Netherlands in 2015 door met twee merken op de Nederlandse markt: T-Mobile en BEN. BEN moet dit jaar de ‘personal budget-challenger’ worden.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond