Deel dit artikel
-

Dashlane pakt 110 miljoen voor groeiversnelling

De maker van wachtwoordbeheerder Dashlane ontvangt een investering van 110 miljoen dollar. Bovendien krijgt het een CMO in de persoon van Joy Howard. Hij was tot voor kort hoofd marketing bij taxibedrijf Lyft.

Sequoia Capital leidt de investeringsronde, ook de zittende geldschieters doen mee in deze ronde.

Directeur Emmanuel Schalit legt uit dat beide ontwikkelingen de groei van Dashlane moeten versnellen. Enerzijds moet zijn software een bekend merk worden in huishoudens wereldwijd, omdat de behoefte aan veilig beheer van wachtwoorden met de jaren alleen maar groeit.

Aan de andere kant geeft het geld Schalit de ruimte om de kern van zijn software te verbeteren maar deze ook aan te passen aan de grote en vooral diverse gebruikersgroepen. Daar komt bij dat de Android en iOS de drempel voor Dashlane hebben verlaagd om de beveiligingssoftware dieper in het besturingssysteem te nestelen dan voorheen.

CMO Joy Howard werkte behalve voor Lyft eerder ook voor Sonos, Patagonia, Nike en Coca-Cola.

Foto: Aidan (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond