Deel dit artikel
-

Data-experts Dentsu Aegis NL vormen nieuw label

De dataspecialisten van alle dochterbedrijven van Dentsu Aegis Network Nederland gaan over naar een nieuw gevormd bedrijf. Het label DNA legt zich puur toe op datatoepassingen voor Marketing en Communicatie.

“Daarmee verdwijnt voor ons steeds meer de strikte scheiding tussen online en offline media-data”, zegt CEO Julius Minnaar van Dentsu Aegis in een interview met Emerce.

Het nieuwe label DNA gaat feitelijk per 1 juli van start, maar de twintig collega’s die hun oude werkplek verlaten, gaan morgen over. Het gaat om álle dataspecialisten uit het gebouw aan de Moermanskkade in Amsterdam. Dat zijn de specialisten van iProspect tot Carat en van Social Embassy tot Vizeum en Amplifi.

DNA komt onder leiding van Walter Flaat (foto), die het idee begin dit jaar bij Minnaar in de week legde en kort daarna het fiat kreeg het plan uit te voeren. “We hebben alle data-expertise die je kunt verzinnen nu onder een dak. Van brand tracking tot share of voice en van online of social analytics tot informatie over retailaankopen. Er wordt altijd voor gezorgd dat de data een wetenschappelijke basis hebben.”

Head of Commerce wordt Melanie Vermolen. Operations valt onder René Nijhuis.

“Er wordt gewerkt met beweerde data, gemeten gedrag en sociaal gedrag. Die vergelijking en analyse van die drie soorten data kan er bijvoorbeeld toe leiden dat je nieuwe doelgroepen kunt definiëren”, aldus Flaat.

Zijn team krijgt hoofdzakelijk een ondersteunende rol aan de zusterbedrijven. Die zijn stuk voor stuk altijd bezig met een of meerdere onderdelen van mediacampagnes, vaak van Nederlands grootste adverteerders. Dat varieert van FMCG’ers, pure players tot retailers. “Ze hebben allemaal veelal wel eigen data in huis maar weten niet allemaal hoe ze die goed moeten inzetten en daar een datastrategie bij kunnen formuleren. Daar komen wij om de hoek kijken.”

Weinig bedrijven zijn in staat om in zo’n korte tijd een dergelijk breed spectrum van dataspecialisten op marketinggebied bijeen te voegen. De kans dat er binnen een half jaar een half dozijn concurrenten zullen zijn met een dergelijke propositie is niet bijster groot.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond