Deel dit artikel
-

DAZN bundelt voetbalbereik: 400 miljoen kijkers

De ‘Netflix voor sport’ DAZN bundelt zijn kijkerspotentieel van vierhonderd miljoen en gaat daar de adverteerdersmarkt mee op.

Dit betreft een nieuw product van de streamingzender voor de reclamemarkt. Het wedijvert zo om de reclamegelden die anders bij clubs of competities zouden worden besteed. Aangenomen wordt dat vooral grote, internationaal werkende merken hierop aanslaan.

DAZN heeft van 26 sporten de digitale live en ondemandrechten (overzicht). De sporten variëren van basketbal tot tennis tot cricket. Het zendt jaarlijks vele duizenden wedstrijden uit. Voetbal uit de Eredivisie is bijvoorbeeld beschikbaar in Duitsland, Oostenrijk, Italië en Japan. Een abonnement kost een tientje per maand.

Het bereik bestaat uit DAZN’s eigen kanalen en de video- en socialkanalen van Goal.com, maar ook hun contentpartners zoals Mail Online, MSN en Kicker.de.

Het voetbalaanbod voor sponsoren bereikt markten met in totaal vierhonderd miljoen inwoners. Zij kunnen kiezen uit live en on demand wedstrijden uit 95 competities, waaronder de Premier League, UEFA Champions League, FA Cup, La Liga, Serie A, Copa del Rey en MLS.

Het bedrijf richt zich komende jaren in eerste instantie op adverteerders uit de thuisbezorgmarkt, zoals Takeaway.com, elektrische auto’s, beleggingssites en grote techbedrijven. In de toekomst wil het bedrijf uit Engeland, met een grote ontwikkelt in Amsterdam, uitbreiden met sporten als boksen, tennis en motorsport.

Foto: A C Moraes (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond