Deel dit artikel
-

DDA organiseert Dutch Digital Day 2019

Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) organiseert op 21 juni zijn jaarlijkse evenement Dutch Digital Day. De eerste sprekers van de vijfde editie zijn bekend.

Het event brengt interessante sprekers en brancheleden bij elkaar voor inspiratie en netwerken. Een van de lopende thema’s dit jaar is digitale inclusiviteit. “DDA is van mening dat toegang tot het internet een mensenrecht is. Niemand mag online worden uitgesloten. We zetten ons actief in om digitale inclusiviteit hoog op de agenda’s te krijgen.”

Het hoofdthema van de dag luidt ‘Meet you on the other side’. Achter iedere grotere verandering schuilt grote nieuwsgierigheid en leiderschap. Dit wordt aangejaagd door de geheime kracht van veranderaars, vernieuwers en oplossers, die achter de schermen werken.

Een van de personen die dit invult met een lezing is Jamie Bartlett. Hij is journalist voor onder meer The Telegraph en BBC en staat aan het hoofd van het Centre for the Analysis of Social Media van de Britse denktank Demos. Hij zal ingaan op de gespannen verhouding tussen technologie en democratie.

Tech magicien Tom London laat zijn werk draaien rond realtime data en hoe deze worden toegepast. Hij portretteert de emotionele status van de wondere wereld van digitaal en de snelheid waarmee we dit beïnvloeden. Ook zal Jan-Dirk van der Burg, fotograaf des vaderlands, het publiek meenemen in de wondere wereld van digitaal. Hij geeft een kijkje in de vele mogelijkheden en de confrontaties die de digitale wereld dagelijks biedt, met een focus op social.

En tv-maker Marie-Anne Faustinelli vertelt over de serie die zij voor VPRO Dorst heeft gemaakt. Onderwerp: overconsumeren.

Dutch Digital Day wordt gemodereerd door Jim Stolze en vindt plaats in Undercurrent! te Amsterdam.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond