Deel dit artikel
-

DDMA formuleert uitgangspunten voor het gebruik van data

Branchevereniging DDMA heeft samen met de Argumentenfabriek en een groep koplopers uit de data-driven marketingsector, werkzaam bij onder meer VodafoneZiggo, KLM en Rabobank, de Uitgangspuntenkaart voor Datagebruik ontwikkeld.

De geformuleerde uitgangspunten (pdf) passen bij de gezamenlijke ambitie van leden van DDMA om het maatschappelijk vertrouwen in data te vergroten.

Met de Uitgangspuntenkaart wil DDMA organisaties stimuleren een eigen visie op datagebruik te formuleren. De uitgangspunten zijn direct toepasbaar op de werkvloer, bij ethische keuzes over datagebruik en voor het opzetten van datagedreven campagnes

In de denk- en testsessies is samengewerkt met een grote groep enthousiaste experts uit het werkveld, werkzaam bij de volgende organisaties: Achmea, Adeptiv, Ahold, Airmiles (Loyalty Management Nederland), AkzoNobel, Bohn Stafleu Van Loghum, CZ, Essent, Gemeente Amsterdam, Goede Doelen Loterijen, Groene Amsterdammer, KLM, Koninklijke Bibliotheek, Ministerie van Algemene Zaken, Natuurmonumenten, NS, Philips, PostNL, Rabobank, Roche, Robeco, Santander, SIDN Fonds, Tilburg University, VodafoneZiggo en De Volksbank.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond