Deel dit artikel
-

DDMA hanteert standaardisatie e-maildefinities

De DDMA Council E-mail heeft standaarden voor e-maildefinities vastgesteld. Daardoor zijn marketeers beter in staat om de verschillende e-mailsystemen en rapportages met elkaar te vergelijken.

De standaardisatie (download) is een Nederlandse vertaling van The S.A.M.E. Project – Support the Adoption of Metrics of Email, dat in 2010 door de Amerikaanse DMA is geïntroduceerd. Deze gestandaardiseerde e-maildefinities en richtlijnen, inclusief een praktische vertaalslag naar de beroepspraktijk, worden inmiddels door een aantal Amerikaanse en Nederlandse organisaties ondersteund.

Organisaties die zich committeren aan de DDMA Standaardisatie e-maildefinities kunnen dit aan hun klanten en relaties zichtbaar maken door het gebruik van het speciale beeldmerk. Tevens zullen zij op de website van DDMA worden opgenomen in het overzicht van committerende organisaties.

Deel dit bericht

1 Reactie

nils

Op zich een goed initiatief. Maar e-mail marketeers zouden zich niet blind moeten staren op zaken als open-rates en clicks *alleen*. Ook een gelezen onderwerpregel in je inbox-overzicht (dus zonder open) is een contactmoment, net als het zien van een billboard langs de weg zonder direct reactie dat is.

Kijk maar eens naar je zoekverkeer: dit zal veelal pieken vertonen op moment dat je er een grote bulk-mail hebt uitgestuurd. De last-click credtis worden dan toegekend aan je SEA/SEO collega terwijl jij als e-mail marketeer het werk hebt gedaan. 3x raden wie de volgende keer extra budget krijgt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond