Deel dit artikel
-

DDMA en de Hogeschool van Amsterdam slaan handen ineen met masteropleiding

DDMA, de grootste branchevereniging voor data en marketing, en de Hogeschool van Amsterdam (HvA) gaan een samenwerking aan rondom de masteropleiding Digital Driven Business. Het doel van de samenwerking is het gat tussen opleiding en praktijk te verkleinen én toptalent aan de data-driven marketingsector te koppelen.

In de data-drivenmarketingsector is er grote behoefte aan talent dat zowel de technologie als de business snapt. De Master Digital Driven Business (MDDB), die vier jaar geleden is gestart, sluit precies aan op deze behoefte. In een éénjarige (Engelstalige) multidisciplinaire masteropleiding worden jaarlijks ruim 60 studenten klaargestoomd voor de arbeidsmarkt, met vakken als Emerging Technology, Digital Marketing Strategy en Business Ethics. DDMA en HvA vinden elkaar in de gezamenlijke behoefte om talenten en organisaties met elkaar te verbinden en het curriculum nog beter te laten aansluiten op de praktijk.

De samenwerking biedt voordelen voor zowel DDMA-leden als studenten van de masteropleiding Digital Driven Business. Allereerst hebben leden van DDMA de mogelijkheid om toe te treden tot een speciale adviesraad van de opleiding. Deze adviesraad heeft als doel HvA te adviseren over het curriculum en de inhoud van het lesprogramma. Door hun praktijkervaring en inzichten kunnen DDMA-leden een waardevolle bijdrage leveren aan het vormgeven van een up-to-date en relevant opleidingsprogramma dat aansluit bij de behoeften van de industrie.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!