Deel dit artikel
-

DDMA komt met white paper conversie-attributie

De commissie Targeting & Attributie van koepelorganisatie DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association) presenteert op 15 mei een white paper over conversie-attributie, oftewel: hoe ken je waarde toe aan de mix van marketingkanalen die je inzet?

De verschillende zogenoemde touchpoints gezamenlijk leiden tot een uiteindelijke aankoop. Echter, het daadwerkelijke gebruik van attributiemodellen (om te achterhalen wat de waarde is van het marketingkanaal) wordt vaak nog bemoeilijkt door interne processen of door de handhaving van bestaande klassieke modellen.

De ommissie, met vertenwoordigers van UPC, NUON, SNS Reaal, Adatus, PON Automotive, Lotto, Adscience, Sanoma en Pervorm, willen de zichtbaarheid en de professionalisering van het contributie- en targetingvakgebied te vergroten door de publicatie van een whitepaper. ‘Als je als marketeer je attributiemodellen niet goed invult, verliest je organisatie geld. Het is namelijk doodzonde om geld uit te geven aan kanalen waarvan je slechts denkt dat je er geld mee verdient. Het komt erop neer dat je op de snelweg rijdt, denkt dat je 100 km/h rijdt maar eigenlijk 200 km/h rijdt. Attributiemodellen geven inzicht in het medialandschap, wat het best converterende pad is en waar je in moet investeren.’

De presentatie van het white paper in Amsterdam is alleen toegankelijk voor adverteerders.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond