Deel dit artikel
-

DDMA start met Commissie Influencer Marketing

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, heeft de Commissie Influencer Marketing in het leven geroepen. Het belangrijkste doel van de nieuwe commissie is het professionaliseren van het vakgebied.

De oprichting van de DDMA Commissie Influencer Marketing volgt op de herziening van de Reclame Code Social Media en Influencer Marketing afgelopen jaar. De nieuwe commissie heeft als doel influencermarketing te professionaliseren en het imago ervan te verbeteren.

Het inzichtelijker maken van de effectiviteit van influencermarketing door kennis te delen over de meetbaarheid is hierbij een belangrijke stap. Daarnaast wil de commissie de toegevoegde waarde en de potentie van influencermarketing laten zien voor bureaus, adverteerders en consumenten, door kennis, goede voorbeelden en trends te delen.

Martijn de Kemp, CEO van Storyboard, is verkozen tot eerste voorzitter van de Commissie Influencer Marketing. Naast De Kemp bestaat de commissie uit Jolijt Houweling (oprichter van Social Friendz), Bart Kampschreur (senior online marketing manager bij Vertigo 6), Marijke Slaats (teamlead branded content bij TUI), René Adriaan van der Mark (creative strategy director bij The Story Lab) en Michel Pruijsers (head of talent bij Talpa).

De commissie heeft nog plek voor enkele influencer marketing-experts, zowel van bureau- als klantzijde.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond