Deel dit artikel
-

Decathlon online over op marktplaatsmodel

Decathlon België stelt volgende maand zijn digitale schappen open voor derde partijen, zo lang het maar makers van sportproducten zijn. Andere landen, waaronder Nederland, volgen begin 2021.

Volgens de Belgische uitgave Trends wil het Franse bedrijf zijn digitale aanbod aanmerkelijk vergroten, maar beseft de leiding ook dat ze het beoogde volume niet zelfstandig kan realiseren. Daarom wordt de expertise van softwarebedrijf Mirakl ingeschakeld. Dat is gespecialiseerd in marktplaatssoftware.

Decathlon wil zijn assortiment vergroten van de huidige veertig- à vijftigduizend naar tweehonderdduizend. Daarom komen er komende periode producten van honderden ‘nieuwe’ merken in de schappen. Het gaat dan om internationale merken als Addidas, Santini en Reusch en meer lokale als DECCA, Bioracer en Innerme. Momenteel bestaat het assortiment van Decathlon volgens Trends voor ongeveer negentig procent uit huismerken.

Na de vingeroefening in België zullen de Fransen het online marktplaatsmodel ook activeren in Nederland, Spanje, Duitsland, Polen, het VK en Italië. Het is niet bekend hoe de dynamieken uit de online winkel zullen afstralen op de fysieke winkels.

Foto: César (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Sander

Wow, mooie actie, klinkt ook wel uit nood vanwege lege schappen ivm leveringsproblemen/vraag naar spullen.
En verder: Addidas?? -> Adidas mag ik hopen?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond