Dedact (Sprout) Challenger van het Jaar
Dedact is door Sprout uitgeroepen tot Challenger van het Jaar 2014: het is het meest uitdagende, innovatieve bedrijf van Nederland. Medeoprichter Koen Strous overtuigde de jury met ‘een heel heldere challenge’ in zijn pitch op Challengerday dag gisteren in Utrecht.
Naast Dedact dongen Blendle, DeGiro, FastNed en Vandebron mee naar de prijs. Dedact won er de titel Challenger van het Jaar 2014, een wisselbeker en een jaartraject bij groeiprogramma Gofastforward mee.
Dedact is echt bezig om onze jeugd te helpen met beter onderwijs dankzij een digitaal platform dat een einde maakt aan het gesleep met boeken en dat meer actualiteit biedt, aldus Oscar Kneppers van Rockstart. Kneppers nam zitting in de jury naast Wilfred Kik (directeur Marketing ABN AMRO) en Karin Husslage (hoofdredacteur Sprout).
In drie jaar tijd heeft het Amsterdamse bedrijf zich opgewerkt tot de grootste speler in digitale onderwijsmaterialen: op vijftig van de honderd scholen waar leerlingen al hun werk op een laptop of iPad doen, is Dedact de leverancier.
Het is de negende keer dat Sprout de Challenger50-lijst heeft samengesteld. De lijst, bestaande uit vijftig bedrijven, draait om ondernemers die de markt opschudden, zich niets aantrekken van hoe dingen ‘horen’ en proberen marktaandeel af te snoepen van de gevestigde orde met een concept dat beter/slimmer is of de markt verandert. Eerdere winnaars waren Snappcar, Ecofont, Oggu, Vakantieveilingen, Vanmoof en Makelaarsland.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond