Deel dit artikel
-

‘Deel Nederlanders niet onwelwillend tegenover NPO zonder reclame’

Een deel van de Nederlanders staat niet onwelwillend tegenover een publiek omroepbestel zonder reclameboodschappen. Ze willen daar best meer voor betalen, zo blijkt uit een onderzoekje van Spreekbuis en Skoep Nieuws.

Onlangs sprak NPO-baas Shula Rijxman haar wens uit om de reclame binnen de publieke omroep stapsgewijs af te bouwen. ‘Willen we een publieke omroep zonder reclame, dan kost dat ongeveer per persoon 80 cent extra per maand’, meldde zij in haar nieuwsjaarspeech.

Ook binnen de omroeporganisaties gaven diverse omroependirecteuren al eerder aan minder afhankelijk te willen zijn van reclame-inkomsten of zelfs reclameboodschappen zelfs geheel af te schaffen.

Op de vraag: ‘Zou jij voor de publieke omroep zonder reclame 80 cent per maand meer belasting willen betalen?’ stemde 62 procent van de respondenten voor.

Toch gaf 38 procent van de respondenten ook aan niet open te staan voor een extra bijdrage, door middel van een belastingverhoging of herintrede van het Kijk & Luistergeld.

In totaal deden 688 respondenten aan deze online enquête mee.

Deel dit bericht

2 Reacties

Cor

Er wordt op de publieke omroepen zoveel reclame, aankondigingen van programma’s en opknippen van onderwerpen met steeds een herhaling (neem radar als voorbeeld) uitgezonden dat als je de slak schrapt de netto zendtijd zomaar in twee zenders past ipv drie. Slakvrij (dus geen reclame, aankondigingen en terugblikken enz) kan het zelfs goedkoper maken omdat je met 1 zender minder toe kan.

Jacobs - ??????

Geen reclame meer , ook niet van de omroep zelf. Je wordt gek van wat ze in 10 min laten zien waar je naar moet kijken. Kost allemaal tijd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond