Deel dit artikel
-

Delftse datingapp Breeze haalt 140.000 euro op

In een eerste investeringsronde heeft het bedrijf achter de datingapp Breeze 140.000 euro opgehaald met als doel om binnen een jaar naar meer dan 50.000 actieve gebruikers te groeien.

Het bedrijf is een jaar geleden gestart door een team van ex-TU Delft studenten en is sinds februari aangesloten bij incubator YES!Delft, de plek waar onder andere ook Swapfiets startte.

Zonder eerdere investering en marketingbudget is de app organisch gegroeid tot 5000 actieve gebruikers en inmiddels hebben er al meer dan 1500 Breeze-dates plaatsgevonden.

Waar andere apps allemaal werken met een vergelijkbaar concept (swipe, match, chat), kun je bij Breeze niet swipen én niet chatten. Een zelflerend algoritme stelt elke dag twee nieuwe profielen voor. Bij een ‘match’ vul je beiden een datumprikker in en laat de app vervolgens weten waar te zijn op welk tijdstip.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond