Deel dit artikel
-

Delivery Hero verhoogt omzetverwachting

Maaltijdbezorger Delivery Hero verhoogt de omzetverwachting voor 2019 met tweehonderd miljoen euro. Dankzij de onverwachte groei in Azië komt het jaartotaal rond de 1,3 miljard euro uit.

Zo ziet de CFO van Delivery Hero uit Duitsland op dit moment zijn cijfers ontwikkelen. Het jaar 2019 zou dan worden afgesloten met een verdubbeling van de omzet ten opzichte van 2019, toen de commissies uit gerealiseerde verkopen op 665 miljoen uitkwamen.

De reden voor de groei is tweeledig: er worden meer klanten bediend en dat gebeurt op meer markten. Het zwaartepunt van de groei ligt aanwijsbaar op de Aziatische markt.

Daar is het het bedrijf met name sterk in Zuid-Korea, waar het actief is met de merken Yogiyo, Baedaltong en Foodfly. Opkomende markten zijn Bangladesh, Hong Kong, Maleisië, Pakistan, de Filipijnen, Singapore, Taiwan Thailand. Aangezien de acquisitiekosten daar laag zijn, besluit de leiding van het concern om honderd miljoen euro extra te investeren in groeiversnelling.

Azië was in 2018 goed voor 29 procent van de omzet.

Eind 2018 besloot Delivery Hero om zijn Duitse activiteiten te verkopen aan TakeAway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond