Deel dit artikel
-

Dept voegt Duitse merken samen

De Duitse labels van onlinebureaunetwerk Dept worden samengevoegd en krijgen de merknaam van hun moederbedrijf. Er wordt een uitzondering gemaakt voor factor-a dat onder eigen merk diensten rondom Amazon-advertising Europees uitbouwt.

Een jaar nadat in Nederland het nieuwe merkenbeleid van kracht werd, volgen nu ook de Duitse merken. Het gaat om BE EXCELLENT, superReal, Trust Agents, visumate en XAVA Media. Die gaan op in de afdelingen Brand & Advertising, Digital Marketing, E-commerce en Marketplaces.

Ook de Deense dochter QuantAds verandert zijn naam in Dept. Web Factory iut Ierland onderging reeds hetzelfde lot. Building Blocks, de eerste buitenlandse overname van Dept, werkt nog onder eigen naam.

In juni 2015 stapte investeerder Waterland in bij TamTam om het bedrijf via een build & buy-strategie te helpen groeien tot een internationaal opererende digitale bouwer. In Nederland kocht het Supersteil, eBrella, Expand Online, a friend of mine, Second Degree, Studio Dumbar en indirect Tricode en de vijf Duitse specialisten.

Aangezien factor-a een betrekkelijk nieuwe tak van sport is op Europees niveau kiest Dept ervoor om dit apart, met eigen gezicht te laten werken aan zijn marktpositie.

Sinds 2016 is Dept uitgegroeid tot een internationale agency met meer dan 1000 werknemers, verspreid over acht landen met een omzet van 125 miljoen euro. Dept streeft ernaar om de komende jaren een van de leidende digital agencies wereldwijd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond