Deel dit artikel
-

Een derde CMO’s in-houset digitale reclame

Ongeveer een op de drie CMO’s uit een IAB-onderzoek besteedt digitale reclamepraktijken niet meer uit bij specialistische bureaus. Ze willen zelf meer grip op de materie hebben.

Dat is af te leiden uit opmerkingen van 25 door Deloitte geïnterviewde directieleden voor een IAB-onderzoek.

Het rapport laat een duidelijke verschuiving zien van ‘inside-out’-marketing naar ‘outside-in-marketing. Als gevolg van de invoering van nieuwe privacywetten door de AVG is het besef gegroeid dat CMO’s jarenlang te afhankelijk van derden zijn geweest om essentiële klantinformatie uit deze data te halen. Met het in-housen krijgen ze meer controle en inzicht, maar ook verkleinen ze het verlies van profiel- en klantdata.

In-housing is ook een kostenbesparende activiteit. Het stelt deze bedrijven echter ook in staat om sneller te anticiperen op veranderend gedrag van de consument op het gebied van mediaconsumptie. De noodzaak hiertoe groeit alleen maar nu er systemen op de markt komen die real time bereik, audiencess en merkeffecten crossmediaal kunnen meten.

Foto: Christian Odendaal (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond