Derde Nederlandse creatieve handelsmissie naar Cannes Lions

De Embassy of Dutch Creativity organiseert voor de derde keer een handelsmissie naar de Cannes Lions. Tientallen Nederlandse creatieve bureaus werken samen om Nederland internationaal op de kaart te zetten als natie van creatie.
Alle grote namen uit de creatieve en reclamewereld doen mee in de Embassy of Dutch Creativity. Onder hen: ADCN, Dutch Digital Agencies, IAA Nederland, Orange Lions, Dutch Digital Design en de VEA.
Vorig jaar waren er veertig bureaus die zich in en rondom paviljoen bewogen als ambassadeur voor Nederland. Naar verwachting zijn het er dit jaar minstens zoveel. Daarnaast zijn er ook nog eens tientallen partners die zich met het Nederlandse event affiliëren en, zo doende, meer dan honderd internationale gasten meenemen naar de tijdelijke Nederlandse ambassade.
Van 17 tot en met 24 juni vindt in het Franse Cannes het Festival of Creativity plaats. Dat is traditioneel het speelveld van de reclamewereld, maar de laatste jaren manifesteren ook de grote internetbedrijven zich steeds prominenter. Snap, Facebook en Google willen zich tonen als de digitale podia met internationaal bereik en zonder technische grenzen.
Kyra Roest (IAA Europe): “De afgelopen twee jaar hebben we met elkaar hard gebouwd aan dit initiatief, een project met een langere adem. Geweldig om te zien dat we nu de volgende stap kunnen maken.”
Nederlandse bureaus profileren zich op dit internationale podium gezamenlijk als een natie van creatie. Dit jaar wordt de derde keer dat ze dat doen. Nieuw dit jaar is de locatie: een centrale club aan het strand waar de hele week bijeenkomsten, activiteiten, events en feesten plaatsvinden. Dat is een netwerkplatform en bovendien letterlijk een podium waar sprekers laten zien wat ze in huis hebben.
Emerce was vorig jaar aanwezig en deed daar deze reeks interviews, waaronder:
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond