Deel dit artikel
-

Dertig miljoen euro voor supermarkt-app Crisp

De Nederlandse supermarkt-app Crisp haalt dertig miljoen euro venture capital op om zijn groei te versnellen.

Nieuwe aandeelhouder is Target Global, een fonds uit Berlijn dat eind vorig jaar zelf nog driehonderd miljoen euro ophaalde. Ook Keen Venture Partners is een fonds dat instapt. Verder participeren Nederlandse onder meer oprichters van Just Eat Takeaway en Adyen in deze ronde en hernieuwen ook bestaande aandeelhouders waaronder Opportunity Partners hun steun.

Crisp is anders dan andere boodschappen-apps omdat het zich vooral richt op vers aanbod uit het seizoen uit de nabije omgeving van de afnemer.

Het nieuwe geld wordt, aldus het persbericht, vooral geïnvesteerd in het verstevigen van de basis onder de groei: de uitbreiding van het elektrische wagenpark, een forse toename van het assortiment en digitalisatering van de gehele bevoorradingsketen.

Het bedrijf uit Amsterdam geeft geen cijfers over aantallen klanten of verkopen. De enige vrij abstracte indicatie luidt: ‘Crisp groeide in 2020 ruim zeven keer in omzet’ en ‘sinds een jaar is het bedrijf blijvend winstgevend per bestelling’.

Er werkt vijfhonderd man en meer dan 85 procent van de omzet komt van terugkerende klanten.

In juni 2019 haalde Crisp reeds vijf miljoen euro op.

Foto: Gemma Billings (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond