Deel dit artikel
-

Designagency Morrow wordt onderdeel van Handpicked

Het onafhankelijke bureaunetwerk Handpicked voegt de twaalfde schakel aan zijn ketting toe met de overname van designbureau Morrow uit Rotterdam.

Het bureau met twaalf medewerkers richt zich specifiek op merken die connectie zoeken met jongeren. Morrow werkt op het snijvlak van culturele, sociaal-maatschappelijke en commerciële thema’s, met een voorliefde voor straatcultuur. Dit doen ze mede door samen te werken met kunstenaars en artiesten.

Handpicked is een groep van twaalf gespecialiseerde digitale bureaus met in totaal 285 digitale specialisten. Morrow is opgericht in 2013 door Marten de Jongh.

CEO Rob Peters van Handpicked zegt tegen Emerce: “Zij brengen een expertise die schaars is: ze kunnen een moeilijke doelgroep bereiken met hun concepten. Merken hebben daar moeite mee. Morrow heeft een bewezen staat van dienst. Door hun aanpak, door met jeugd en artiesten concepten te ontwikkelen, weten ze jeugd te bereiken.” Dat blijkt een vak op zich dat weinig goed beheersen.

Peters legt uit dat zijn Handpicked-groep specialistische bedrijven juist ondersteunt in wat zijn doen. “We laten de ondernemer de ondernemer. Hij blijft onder eigen vlag actief.” Een label wordt niet opgeslurpt in het grotere geheel van een groep, zoals vaak gebeurt. “We gaan hem helpen versnellen via ons ecosysteem van groei. Concreet betekent dat, dat we het werk achter de schermen bij hen wegnemen zodat de ondernemer sterker in zijn groei kan komen.“ Het soort overhead waar de directeur over spreekt zijn zaken als HR en administratie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond