Deze sprekers zijn toegevoegd aan Emerce Retail

Consumenten staan steeds meer ervoor open om duurzaam te consumeren. Met name Gen-Z en millennials willen minder kopen en meer beleven. Wat zijn de circulaire verdienmodellen die jouw bedrijf of merk toekomstproof maken? Je hoort het eind maart op Emerce Retail in Maarssen.
Florentine Gillis van Circle Closet is een vrouw met een missie: het verduurzamen van de fashion-industrie. Na het creëren van een eigen duurzame garderobe, wilde ze anderen helpen. Zo is Circle Closet geboren: Dé fashion rental marketplace, waar je kleding kan huren en verhuren. Met meer dan 10 jaar marketingervaring bij B2C bedrijven, waaronder pionier SnappCar, heeft zij een eigen kijk op duurzaamheid en marketing.
Hoe persoonlijke sociale media advertenties op Instagram en Facebook van een retourartikelen bedrijf een miljoenenbedrijf heeft gemaakt. Mathé Booij en Kjelt van den Hazel runnen sinds 2019 woonwinkel Meubelbaas in Apeldoorn. Wat begon met de renovatie en verkoop van retourmeubelen in het weekend, is nu goedlopend bedrijf dat tal van ambities en ontwikkelingen doormaakt. Mathé en Kjelt zijn van jongs af aan al met ondernemerschap bezig. Ze noemen zich ook wel “De Coolblue van de meubelbranche”.
De focus in productontwikkeling ligt nu vaak in acquisitie en retentie. Behoefte creëren en sales draaien. Maar naar het einde van een klantreis gaat vaak minder aandacht uit. Zonde, want de closing experience is zó impactvol op de héle journey! En een goede ervaring betekent blije loyale klanten. Menno van Jarwaarde van T-Mobile vertelt je er meer over.
Bart Snijders van Sprints & Sneakers neemt je mee in de do’s en don’t van growth hacking. Hoe je dit proces kunt inzetten om data-gedreven beslissingen te maken en bij alle marktomstandigheden kunt groeien.
Veel bedrijven maken in hun marketing een cruciale fout: hun boodschap is niet helder, waardoor hun potentiële klanten niet begrijpen wat ze voor hen kunnen betekenen. Die fout kost hen letterlijk miljoenen euro’s omzet. Het is van cruciaal belang dat bedrijven gehoord en gezien worden. Waarom? Omdat mensen niet de beste producten of diensten kopen, maar de producten en diensten die ze het snelst kunnen begrijpen. Roeland van de Beek van StoryBrand vertelt meer.
Emerce Retail wordt ook dit jaar gehouden in InnStyle Maarssen aan het water. Net als vorig jaar hopen we op een voorjaarszon. Tickets zijn alvast hier te bestellen.
Foto Peter Boer
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond