DHL begint internationale e-commercecampagne

Pakketbezorger DHL is in dertig landen een reclamecampagne begonnen om zich duidelijker op de kaart te zetten voor webwinkels en consumenten.
De campagne ‘Keep up with the clicks’, ontwikkeld door 180 Amsterdam, moet het beeld geven van een efficiënte, internationale pakketbezorger met decennia ervaring.
De campagne bestaat uit een tv-commercial, print, buitenreclame, displayreclame en socialmedia.
Het marktaandeel van DHL groeide in Nederland tot nu 30 à 35 procent. De zes grootste pakketvervoerders in Nederland hebben vorig jaar in totaal 778 miljoen binnenlandse en grensoverschrijdende pakketten vervoerd.
Pakketvervoerder DHL is onderdeel van Deutsche Post DHL Group. Dat publiceerde vorige week de voorlopige kwartaalcijfers. Geholpen door de uitbraak van het coronavirus verdubbelde de operationele winst tot twee miljard euro. De verwachting voor heel 2021 is naar boven bijgesteld naar zeven miljard euro.
De leiding in Bonn kondigde tegelijkertijd aan dat alle medewerkers een eenmalige coronabonus krijgen uitgekeerd van driehonderd euro.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond