DHL Parcel breidt Europees netwerk uit

DHL Parcel voegt vier nieuwe landen toe aan zijn Europese netwerk voor pakketbezorgingen van, voornamelijk, webwinkels.

Vandaag maakt de dochter van Deutsche Post bekend zijn bereik uit te breiden naar Ierland en Roemenië. In het komende najaar voegt het ook Bulgarije en Kroatië aan zijn netwerk toe. Het gaat om samenwerkingsverbanden met nationale postbedrijven en private partijen.

De partijen die aansluiten op DHL’s netwerk beloven daarmee dat ze gebruiken zullen maken van de standaarden die worden aangeboden en gaan ermee akkoord dat internationale verzendingen van en naar hun land via DHL’s netwerk gaan. Het betreft geen exclusieve afspraken.

DHL Parcel Europe stelt: “Volgens Eurostat winkelt 55 procent van de Europeanen online, maar koopt slechts 32 procent wel eens iets bij een webwinkel in het buitenland. Wij bieden een netwerk dat 26 landen dekt.”

Het nut voor de consument is dat hij zijn pakketje iets sneller ontvangt en een betere Track & Trace-optie krijgt. De winkelier kan profiteren van snellere verzendingen en groter bereik tegen concurrerende tarieven.

In Nederland bestaat DHL’s pakketnetwerk uit retailers als eind- of beginpunt van het DHL-netwerk een aparte pakketbalie in hun eigen winkel hebben. Dierenwinkels, tijdschriftenzaken, drogistereij en benzinestations genereren daarmee extra verkeer naar hun winkels.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug