Deel dit artikel
-

DHL plaatst pashokjes bij servicepunten voor online bestelde kleding

Vervoerder DHL heeft in zijn eigen servicepunten pashokjes geplaatst om online bestelde kleding te kunnen passen. Op het Noordeinde in Den Haag kan er al gepast worden en de Van Baerlestraat in Amsterdam volgt later in deze maand.

De bestelde kledingstukken kunnen bij het servicepunt worden opgehaald en mochten ze onverhoopt niet passen, dan kunnen ze snel en makkelijk geretourneerd worden. Klanten hoeven voor een eventuele retourzending niet opnieuw op pad.

Het idee is afkomstig van studenten van de Avans Hogeschool, opleiding Ondernemerschap & Retailmanagement. In april deden zij in het kader van hun studie onderzoek naar oplossingen voor de last mile, de uiteindelijke bezorgfase in de e-commerce-supply-chain.

De vraag is alleen wel of er voldoende gebruik van zal worden gemaakt. Per slot van rekening kunnen klanten van Zalando en andere retailers de kleding rustig thuis aantrekken. De retouren worden alleen meestal niet opgehaald.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond