Deel dit artikel
-

DHL profiteert amper van sterk gestegen pakketmarkt

DHL bezorgde in maart flink meer pakketten dan vorig jaar als gevolg van de coronacrisis, maar daar staan forse verliezen tegenover. De omzet uit de postbezorging is sterk teruggelopen en om werknemers tegen het virus te beschermen moest in het eerste kwartaal voor 40 miljoen euro aan maatregelen worden genomen.

DHL schat alleen al voor (bezorger) DHL Express de totale schade op 90 miljoen euro in het eerste kwartaal. De Duitse markt (pakketten en post) leverde 40 miljoen euro in.

Bij alle activiteiten (vrachtvervoer en supply chain) was er sprake van omzetverlies. Ook de e-commerce activiteiten in Spanje en India zijn sterk teruggelopen. Dit onderdeel noteerde een EBIT-verlies van zeker 10 miljoen euro.

De groep rekent voor het eerste kwartaal op een handelsresultaat van 590 miljoen euro, waarbij januari en februari nog redelijk normale maanden waren. Voor de lange termijn houdt DHL wel vast aan zijn streven van 5,3 miljard euro winst in 2022.

DHL publiceert zijn definitieve kwartaalcijfers op 12 mei.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond