Solide resultaten voor pakketvervoerder DHL

Pakketvervoerder DHL zag de groepsomzet stijgen naar 24 miljard euro in het tweede kwartaal van 2022. De EBIT verbeterde tot 2,3 miljard.
De groep had de effecten van stijgende transport- en energiekosten naar eigen zeggen goed onder controle.
De dubbelcijferige omzet- en winstgroei was vooral toe te schrijven aan de zakelijke activiteiten van DHL’s Global Forwarding, Freight, Supply Chain en Express divisies.
De pakketbezorgingen bleven sterk. De omzet steeg in alle regio’s en lag met 1,5 miljard euro zelfs 5,4 procent boven het niveau van vorig jaar. Prijsaanpassingen compenseerden de lagere verzendvolumes ruimschoots.
Post & Paket Deutschland, de dienstverlening voor de thuismarkt, realiseerde een EBIT van 242 miljoen. De omzet daalde naar 4 miljard (Q2 2021: 4,2 miljard).
De logistieke e-commercetak van DHL Deutsche Post zag de omzet in het tweede kwartaal met vijf procent stijgen tot 1,5 miljard euro.
De winst in die periode daalde met zes procent tot 109 miljoen euro.
E-commerce Solutions groeide in Europa met drie procent tot 802 miljoen euro. Azië en Amerika zijn kleiner, maar stegen harder.
De bulk van de verdiensten realiseert het concern op de thuismarkt met postactiviteiten en pakketjes die niet met e-commerce zijn gerelateerd. Zoals koeriersdiensten.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond