Deel dit artikel
-

DHL drijft op groeiende e-commerce markt

Vervoerder DHL profiteert nog altijd van de gestaag groeiende e-commerce markt. Er werden nog nooit zoveel pakjes verstuurd.

De omzet van de groep steeg met 22,2 procent tot 19,5 miljard euro. Het bedrijfsresultaat bedroeg 2,1 miljard en de nettowinst is meer dan verdubbeld tot 1,3 miljard.

De EBIT resultaten van het onderdeel Express (internationaal vrachtvervoer) zijn verdubbeld tot 1.177 miljoen (Q2 2020: 565 miljoen) in het tweede kwartaal van 2021. De omzet steeg met 31,8 procent tot ongeveer 6 miljard euro. Express versterkte zijn luchtvaartnetwerk door in het tweede kwartaal 11 extra vliegtuigen in gebruik te nemen.

De divisie voor eCommerce-oplossingen steeg van 1 miljoen in het voorgaande kwartaal naar 116 miljoen in het tweede kwartaal van 2021, terwijl de omzet met 23,4 procent toenam tot 1,4 miljard (Q2 2020: EUR 1,2 miljard). De netwerkcapaciteit in de internationale pakketsector is opnieuw aanzienlijk gestegen ten opzichte van het jaar ervoor.

De thuismarkt was goed voor 4,2 miljard euro (Q2 2020: EUR 3,9 miljard). De pakketvolumes stegen het afgelopen kwartaal verder met 13,4 procent. Het gemiddelde pakketvolume in Duitsland bedroeg ongeveer 7,6 miljoen pakketten per dag.

DHL Express maakte een dezer dagen bekend dat het twaalf volledig elektrische vrachtvliegtuigen heeft besteld bij de in Seattle gevestigde fabrikant Eviation.

De Eviation Alice kan door één piloot bestuurd worden en een gewicht van 1200 kilogram dragen. De oplaadtijd per vlieguur bedraagt slechts 30 minuten en het maximale bereik is ongeveer 815 kilometer.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond