div id="mobile_leaderboard">
Deel dit artikel
-

Diensten voor e-mailmarketing steeds uitgebreider

E-mailmarketing, marketing automation en lead management beginnen naar elkaar toe te groeien. Dat blijkt uit de Email Marketing Software Buyers Guide, waarbij aan 111 leveranciers een kleine driehonderd vragen werden voorgelegd.

Het rapport laat zien dat steeds vaker marketing automation-elementen opduiken in wat tot voor kort ‘emailmarketing-only’ oplossingen waren. Ruim van de helft van de leveranciers biedt bijvoorbeeld standaard een zogenoemde scoring mechanisme voor engagement.

Nagenoeg alle e-mailpartijen bieden een SaaS-oplossing, dat wil zeggen gehost op een webserver. Toch komt de on premise variant (met lokaal te installeren software) ook nog veel voor. Overwegingen daarvoor zijn met name om de data intern te houden of om verzendkosten te reduceren.

SMTP Relaying wordt aangeboden door 47 procent van de aanbieders als een aparte dienst. Daarbij gaat het om eenvoudige verzending, tracking en rapportage, al dan niet combinatie met CRM, CMS of webshop.

Soms blijken zelfs veelgevraagde functies te ontbreken. Mobiel is bijvoorbeeld nog onderontwikkeld. Slechts 27 procent van de aanbieders heeft bijvoorbeeld een mobiele app. 69 procent biedt de mogelijkheid om SMS te versturen vanuit het platform, maar slechts 41 procent kan pushberichten sturen naar mobiele apps. En dat terwijl smartphones en tablets verantwoordelijk zijn voor meer dan 50 procent van de email opens.

Ook targeting is niet altijd makkelijk. Drag & Drop dataselecties voor segmentatie worden door slechts 35 procent van de 111 e-mailmarketingleveranciers aangeboden.

Lokale tijd-verzending is vaak ook afwezig. Met deze functie kan de verzender zijn e-mail inplannen om automatisch verzonden te worden op de lokale tijd van de ontvanger, onafhankelijk in welke tijdzone deze zich bevindt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond