Deel dit artikel
-

Digitaal bureau Dept in handen van investeerder Carlyle

Het Amsterdamse Dept, ooit een netwerk van digitale bureaus, wordt voor een onbekend bedrag overgenomen door investeerder Carlyle Group. Met een meerderheidsbelang kan het bedrijf verder groeien.

Dept is in 2016 gestart vanuit het doel om ‘merken te helpen bouwen aan de beste marktpositie’. Om de zoveel maanden kondigde het bedrijf de afgelopen jaren weer nieuwe partnerbedrijven aan uit onder meer het Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Ierland, Spanje en Macedonië.

Vorig jaar besloten alle part of Dept agencies samen verder te gaan één bureau: Dept. Daarmee verdwenen de bedrijfsnamen TamTam, Expand Online, a friend of mine, Second Degree, eBrella, Tricode en Unskippable. Alleen Studio Dumbar mocht haar identiteit behouden.

In Amsterdam werken momenteel 150 mensen, daarnaast zijn er nog eens 1500 werknemers in dertien landen in Europa en Noord Amerika.

Grote klanten zijn Bose, Tesla, Samsung, Formula E, Indigo en Beiersdorf. De jaaromzet bedraagt 150 miljoen euro.

Volgens CEO Dimi Albers kan er nu versneld doorgegroeid worden. De bovengemiddelde groei was de belangrijkste reden voor Carlyle om te investeren. De investeerder neemt het belang over van Waterland.

De Amerikaanse investeerder Carlyle is bepaald geen kleine partij. De groep beheert volgens haar eigen profiel meer dan 223 miljard dollar. Men beweegt zich bovendien op allerlei terreinen. Zo willen de Amerikanen openbaarvervoerbedrijf Arriva losweken van Deutsche Bahn. Deze zomer brachten Bain en Carlyle gezamenlijk een bod uit op lichtbedrijf Osram. In 2014 verkocht de groep Beats aan Apple.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond