Deel dit artikel
-

Digitaal gebruik AH.nl en Coop vervijfvoudigd

Het gebruik van de digitale kanalen van Nederlandse supermarkten is afgelopen weken omhoog geschoten. Coop en Albert Heijn hebben de digitale vraag zien vervijfvoudigen. De winkelketens nemen elk honderden medewerkers extra aan om de magazijnen en transporten te bemannen.

Ook bij nieuwkomer Picnic is de vraag significant gegroeid. Aan de NOS laten ze weten dat de vraag drie keer zo groot als voor de uitbraak van het coronavirus. Jumbo verwoordt de vraaggroei anders en spreekt in termen van omzet. Die is met zo’n vijftig procent toegenomen.

De omzet van de Nederlandse supermarkten lag afgelopen weken beduidend hoger dan in dezelfde weken een jaar geleden. Hoeveel groot het omzetdeel via het digitale kanaal werd gerealiseerd, moet nog blijken. Het is niet onaannemelijk dat een deel van de nieuwe digitale klanten de fysieke winkels voor langere duur zal blijven mijden om reden van gezondheid of gemak.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond