Deel dit artikel
-

Digitaal menu Pizza Hut doet beroep op onderbewuste

Pizza Hut heeft samen met het Britse Tobi Technology het eerste digitale menu ontwikkeld dat een beroep doet op het onderbewuste. Klanten die geen keuze kunnen maken hoeven alleen maar naar objecten op het scherm te kijken en het apparaat stelt de ideale pizza samen.

Het menu is een aangepaste tablet met een eyetracker die de bewegingen van het oog vastlegt. De klant kijkt naar ingrediënten voor zijn pizza (zoals tomaat, garnalen, uien en kip) en in seconden maakt het Subconscious Menu een keuze op basis van de objecten waar het langst naar is gekeken. Het menu, waaraan een half jaar is gesleuteld, werkt volgens Tobi Technology in 98 procent van de gevallen.

Tobi Technology levert al enige tijd eyetrackers voor gamingdoeleinden.

Voor de ontwikkeling ervan is samengewerkt met psycholoog Simon Moore die zegt dat we vooral met de ogen eten.

De schermen worden geïntroduceerd in Britse vestigingen van Pizza Hut.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond