Deel dit artikel
-

Digitaal spaarprogramma PLUS in alle winkels

Supermarkt PLUS breidt zijn digitale spaarprogramma dit jaar verder uit naar alle 260 winkels. Dat vertelde e-commerce manager Tamara Smith-Zonneveld vandaag op Emerce Retail in Bussum.

Al in 2014 begon de retailer aan een proef met het elektronisch sparen van zegels op mobiele telefoons. Klanten van Plus Postma in Lelystad en Plus de Greef in Almere Buiten konden zegels van de landelijke Fontignac-pannenactie laten bijschrijven op hun mobiele telefoon. Dat gebeurde destijds via een speciale Bluetooth-terminal.

Najaar 2017 zijn 35 PLUS winkels het digitaal sparen structureel gaan inzetten. Het idee achter digitaal sparen is dat de consument geen fysieke spaarzegels meer kwijtraakt of volle spaarkaarten bij zich moet dragen. De PLUS app biedt ook beter inzicht in het aantal gespaarde zegels en uiteindelijk moet de digitale klantenkaart ook meer inzicht verschaffen in klantvoorkeuren.

Intussen wordt geëxperimenteerd met stemgestuurde apps en augmented reality. “Ons motto is: kijk naar buiten,” zegt Smith-Zonneveld. “Het wil overigens niet zeggen dat nieuwe ontwikkelingen breed worden opgepakt. Als je naar voice kijkt, dat gebruiken onze klanten eigenlijk nog nauwelijks.”

PLUS heeft met 200 ophaalpunten inmiddels een volwassen e-commerce programma met de nodige uitdagingen. De winkeliers van het coöperatieve huis mogen zelf hun prijzen bepalen, maar online worden universele prijzen gehanteerd. “De boodschappen worden lokaal geleverd, maar het komt nooit voor dat klanten meer moeten betalen dan de geadverteerde prijs, minder wel.”

Deel dit bericht

1 Reactie

J. B

De boodschappenpakketen kunnen die in de toekomst nog wel met zegels want ik heb dat liever. Jullie moeten de mensen de keuze vrijheid geven ! Laat de klant kiezen nie de voortgang.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond