Deel dit artikel
-

Digital outdoor groeit jaarlijks 10 procent

De investeringen in digitale buitenreclame groeien tot 2021 met gemiddeld 10,1 procent per jaar.

In 2018, zo rekent WARC in een nieuw trendrapport voor, gaan vier van de tien dollars bij outdoorreclame naar digitale schermen. Vier jaar geleden was dat de helft.

Naarmate partijen als JC Decaux en Clear Channel hun locaties steeds meer digitaliseren zal er minder geld naar de ouderwetse ‘statische’ reclameborden gaan. Enerzijds omdat hun aandeel afneemt, anderzijds om de digitale borden adverteerders meer mogelijkheden bieden.

Digital outdoor wordt steeds vaker ingezet als vast onderdeel van grote reclamecampagnes van bedrijven. Dit voor hen ‘nieuwe’ kanaal is met internet verbonden. Daardoor is het mogelijk om de tijdstippen van verschijning aan te passen aan het soort passerend publiek. Maar het wordt ook mogelijk om de creatie van de reclameboodschappen per locatie op ieder gewenst ogenblik te laten veranderen. Inkopen gebeurt dan ook programmatic.

Foto: Hans Splinter (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond